Fototriss – This weeks photo challenge: Strong

Veckans Fototriss, tema: Stark.
Mina bilder visar 3 olika yrken där man i situationer måste vara psykiskt och fysiskt stark; Badvakt, brandmän och Poliser.
Första bilden är från Australien och dem andra är från Sverige.

This weeks Fototriss photo challenge, theme: Strong
My pictures show are of 3 different professions where you need to be mentaly and physically strong; Lifeguard, Firefighters and the Police.
The first picture is from Australia and the other 2 are shot in Sweden.

This slideshow requires JavaScript.

This entry was posted in Australia, Black & White, Creative, Fototriss.blogspot.com, One Color Only, Urban and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

44 Responses to Fototriss – This weeks photo challenge: Strong

  1. Mad World says:

    Bra tänkt och jättefina bilder. På den stranden skulle jag vilja vara nu.

  2. Misswhatsit says:

    Klockrent till temat och snyggt fotat!
    Ha en fortsatt bra helg!

  3. Pingback: Fototriss – This weeks photo challenge: Strong | rsstimes.net

  4. Snygg tolkning av veckans tema!

  5. Väldigt smart tänkt! Det tog mig en stund att klura ut det…äsch..jag gjorde det inte bara genom att se på bilderna utan jag fick läsa din text! Mycket bra tolkat!

    ha en fin dag!

  6. Jah Hollis says:

    Snyggt fotograferat och med ett fint tema i temat.

  7. Barbro S says:

    Så sant, i dessa sammanhang krävs det starka personer. Fin triss.

  8. cat says:

    Mycket bra tolkning och fina bilder. Det blev snyggt när du bara behöll färgen på avspärrningen, så den bilden är min favorit:)

  9. Snyggt!
    Eftersom denna helg har bestått av regn och åter regn så väljer jag din strandbild.

  10. Lisa says:

    Snygga foton och kul variant på triss’en

  11. Daniela says:

    Snyggt fotat, skulle inte vara helt fel att ligga på den stranden 🙂

  12. Bra tolkning med fin fina bilder. Ha det gott “down under”.

  13. Monica says:

    Mycket bra tolkning och snyggt fotat!

  14. Gunsside says:

    Flott tolkning av sterk !!

  15. Beppan says:

    Kreativ lösning på trissen!! Bra fotat!

  16. Len@ says:

    Fina bilder på en kul lösning på temat…. 😉

  17. Monika says:

    Vilken bra triss! Snygga bilder och jag gillade nog den sista bäst, om man ska välja. Kontrasterna var starka! 🙂

  18. LEna Norgren says:

    Fina bilder och klockrent tema

  19. marknadsfordinblogg says:

    Tack desamma. Jag gillade polisbilden bäst.

  20. Heidi says:

    Ooops råkade posta från någon annans konto.
    Det var jag som gillade polisbilden bäst 😉

  21. Kerstin says:

    Tack för kommentar hos mej. Jag gillar din tolkning av trissen. Gillade din sista bild bäst med svart vitt och färg på bandet. Härlig bild!

  22. Mia says:

    Tack för din kommentar i min blogg =).

    Härligt fototriss! En fröjd att se styrkan lysa genom dem! Första bilden får mig att längta efter ljumma sommarkvällar, havsbad och isande kalla paraplydrinkar! Då är det bra med en stark livvakt på standen ;)!

  23. Beate says:

    Vilka suveräna bilder, helt annorlunda, vilket jag gillar skarpt:-)
    Svar: Såg lampan på Northern Light Mässan på Stockholmsmässan i Älvsjö i februari tror jag det var. Det hade massvis med coola exempel på “roligt” ljus. Så jag vet tyvärr inte var man kan köpa den. Har nämligen aldrig sett en likande i affärerna. DS
    Tack för besöket förresten:-)

    • Cai says:

      Inte jag heller, har letat runt för att det skulle vara coolt och belysa sin A.Vodka samling som man har.
      Tack för kommentaren!! uppskattas.

  24. E-B says:

    gillar verkligen dina tre tema-bilder! roligt du tänkt på yrken, så sant att där krävs styrka, och skiljer sig lite från andra fototrissarna

    • Cai says:

      Tack! Jag ville komma med en triss som skulle stå ut från mängden lite, kul att du gillar den :). ha de så bra!

  25. Tove says:

    En bra och annorlunda tänkt triss! Grattis!

  26. Pingback: Photo Meme By Cai » Archive » Fototriss – This weeks photo challenge: Strong

Leave a Reply

